Aktuality

Závěrečné setkání všech aktérů projektu MAP III.

Ve středu 22.11.2023 jsme uspořádali závěrečnou minikonferenci, která se nesla v duchu rozloučení a zhodnocení stávajícího projektu a v předávání informací o aktivitách v následném projektu MAP IV. Pozváni byli všichni členové řídícího výboru, realizačního týmu, pracovních skupin a ředitelé škol. Zástupci z okolních organizací, z řad muzeí a kulturních center si přichystali prezentace šité na míru pro mateřské a základní školy, kde představili své činnosti, které mohou obohatit výuku ve školách. Příležitost k prezentaci své činnosti dostali další aktéři ve vzdělávání a to konkrétně z Kulturního centra Bílovec, SAK Studénka, Národního zemědělského muzea v Ostravě, Ostravského muzea a Muzea Novojičínska. Vedoucí pracovních skupin prezentovali, čemu se v projektu MAP III. věnovali a jaké aktivity jsou naplánovány v dalších projektu. Tímto bych chtěla poděkovat všem za jejich skvělou práci, sdílení odborných zkušeností a ochotu spolupracovat.

 

První jednání Řídícího výboru MAP III. ORP Bílovec

Dne 31. března 2022 se uskutečnilo 1. hlasování Řídícího výboru projektu MAP III. ORP Bílovec. Členové Řídícího výboru připomínkovali a následně schválili mimo jiné aktualizaci  Strategického rámce, který je souhrnem investičních záměrů všech škol zapojených do projektu, dále například složení Řídícího výboru, Pracovních skupin a Realizačního týmu. Změny ve složení pracovních týmů byly minimální. Další aktualizace Strategického rámce proběhne podle pravidel projektu za 6 měsíců.
Veškeré dokumenty naleznete na webu v jednotlivých složkách.

Pozvánky na semináře

 

Na webu projektu, v sekci „O projektu“ zveřejňujeme pozvánky na chystané akce a také zde naleznete archív aktivit.

V září realizujeme:
Pro členy Řídícího výboru se v pondělí 20.9.2021 koná seminář na téma: Úspěšný žák – spokojený rodič – požadavky na školu v kontextu doby. V Dělnickém domě ve Studénce se ve stejný den mohou setkat rodiče s odborníkem Mgr. Jiřím Haldou.
Ve středu 29.9.2021 se v Kulturním domě koná kulatý stůl za účasti ředitelů škol, zástupců škol, lékařů pro děti a dorost, OSPOD Bílovec, Policie ČR, Městské policie – všichni z území ORP Bílovec. Diskuze bude probíhat na téma: O dětech, výchově a vzdělávání.

Na říjen připravujeme:
Ve dvou dnech (4. a 11.10), na dvou různých místech (Bílovec, Studénka), ale se stejným tématem “ Žák s SPU v mé třídě. Co mám dělat?“ bude připraven seminář pro pedagogy.
Ředitelé základních a mateřských škol z ORP Bílovec se budou vzdělávat na výjezdním setkání ve dnech 19.-20.10.2021 v Hotelu Sluníčko na Ostravici.

Připravené aktivity budeme průběžně zveřejňovat.

MAP II další postup – aktualizace květen

Vážení členové Řídícího výboru, Realizačního týmu, členové Pracovních skupin a Platforem,

nyní se opět připravuje otevření škol za přísných hygienických podmínek, takže si uvědomujeme, že máte plno důležitých starostí a nechceme Vás v tuto dobu zatěžovat složitou administrací projektových aktivit.

Přesto, že tato situace je složitá pro vás i pro nás, snažíme se najít optimální řešení. Věříme, že když nyní došlo k rozvolnění činností pro projekt MAP, tak všechny plánované aktivity budou v dalším školním roce uskutečněny. Uvědomujeme si, že musíme naplnit závazné indikátory projektu, proto po poradě s předsedkyní Řídícího výboru Mgr. Renatou Mikolašovou si Vás dovoluji informovat o dalším postupu.

1. Všechna osobní setkání a jednání pořádané v rámci realizace projektu MAP II, se mohou konat po poradě s manažerkou projektu Bc. Janou Rybářovou z důvodu zajištění jejich realizace v souladu s nařízeními vlády.

2. Všem vedoucím PS a PF děkujeme za spolupráci při aktualizaci strategického dokumentu, který je z důvodu dlouhodobé pracovní neschopnosti hlavní manažerky před dokončením. Jednání Řídícího výboru plánujeme formou per rollam v červnu. Omlouváme se za posunutí termínu, ale je v zájmu nás všech, abychom to zvládli, jelikož se dokument bude zasílat ve Zprávě o realizaci v červnu na MŠMT.

3. Prosíme i nadále o dodržování dalších doporučení z MŠMT k administrativě projektu. (V případě jednání formou videokonference – do výkazů práce uvádějte prosím ke konkrétním činnostem formu aktivity např. videohovor, pořiďte PrtScr (PrintScreen) jako doklad, kdo se videokonference zúčastnil a zašlete jej spolu se stručným zápisem – o čem jste jednaly a k čemu jste došli paní Bc. Janě Rybářové. V případě komunikace emailem (např. mezi členy PS/PF, o zrušení či přeložení akce apod.) – vedoucí uchovává tuto komunikaci a informuje stručným emailovým záznamem kdo, s kým, o čem komunikoval a k jakému závěru dospěli.).

 

Děkuji Vám za pochopení a přeji všem hodně zdraví a sil.
V případě potřeby, mne neváhejte kontaktovat.

 

S pozdravem

Bc. Jana Rybářová
Manažer projektu, Koordinátor vzdělávacích aktivit,
Manažer komunikace s veřejností a Koordinátor projektu MAP II
Město Bílovec

Telefon: 777 460 900
E-mail: jana.rybarova@bilovec.cz
web: www.bilovec.cz; http://mapbilovec.cz/

MAP II další postup – aktualizace duben

Vážení členové Řídícího výboru, Realizačního týmu, členové Pracovních skupin a Platforem,

čas pokročil a více či méně se již umíme pohybovat v nouzovém režimu a dodržovat opatření vlády, při tom pracovat a zvládat různou míru svých domácích zátěží.

Nouzový stav trvá a tak se s touto situací musíme i nadále vypořádávat dle svých možností.

I projekt MAP II běží dále. Po poradě s předsedkyní Řídícího výboru Mgr Renatou Mikolašovou, dovoluji informovat všechny zainteresované osoby o dalším postupu.

1. Ruší se všechna osobní setkání, jednání a akce pořádané v rámci realizace projektu MAP II, prozatím do konce dubna.

2. Administrativní tým se zaměřuje na aktualizaci strategického dokumentu – závěrečný dokument MAP I – kterou musíme v květnu předložit Řídícímu výboru ke schválení, pravděpodobně formu per rollam. K tomuto je nutná aspoň minimální součinnost minimálně vedoucích PS/PF – vyjádření k zaslaným materiálům, doplnění údajů k činnosti PS a PF apod., o kterou Vás tímto žádáme.

3. Výkazy práce za duben po pravidelné kontrole, zasílejte prosím nascanované se svým podpisem do konce dubna, originály uchovejte a po skončení opatření prosím předejte paní Rybářové.

 

Další doporučení, která vycházejí z aktuálních dokumentů MŠMT:

1. V případě jednání formou videokonference – do výkazů práce uvádějte prosím ke konkrétním činnostem formu aktivity (např. videohovor), pořiďte PrtScr jako doklad, kdo se videokonference zúčastnil a zašlete jej spolu se stručným zápisem – o čem jste jednaly a k čemu jste došli paní Bc. Janě Rybářové.

2. V případě komunikace emailem (např. mezi členy PS/PF, o zrušení či přeložení akce apod.) – vedoucí uchovává tuto komunikaci a informuje stručným emailovým záznamem kdo, s kým, o čem komunikoval a k jakému závěru dospěli.

Pozn.: MŠMT doporučuje, aby hodiny za vykazované činnosti byly podloženy uvedenými záznamy, jinak mohou být považovány za neuznatelné, tzn. nemusí dojít k jejich proplacení.

Milí kolegové,
děkuji Vám za pochopení.
Pokud byste měli dojem, že vám můžeme být v současné těžké situaci nějak nápomocní, prosím, neváhejte mě kontaktovat.
Přeji hodně zdraví a optimismu do dalších dní.

S pozdravem
Mgr Petra Kluzová